Știm cu toții că pentru o creștere armonioasă copii au nevoie de o dietă echilibrată. Dar, știi exact de ce nutrienți are nevoie și în ce proporție? Răspunsul este: câte puțin din fiecare! Alimentația zilnică a copilului tău trebuie să includă alimente ce îi oferă o mare varietate de nutrienți: proteine, fibre, grăsimi, vitamine și minerale. Prea mult, sau prea puțin dintr-o anumită categorie, cauzează carențe nutriționale și probleme de creștere și dezvoltare.

Iată formula unei diete zilnice echilibrate:

Descarcă farfuria nutrițională și coloreaz-o împreună cu micuțul tău!

  • 30% Legume

Sunt o sursă excelentă de energie ce se eliberează treptat și își păstrează nutrienții chiar dacă sunt gătite. Legumele închise la culoare sau cele cu frunze mari verzi (spanac, salată, varză etc.) sunt bogate în vitaminele A, B7, B9 și K.

  • 20% Fructe de toate culorile

Fructele nu trebuie gătite, trebuie doar spălate și sunt numai bune de mâncat. Astfel se pot integra foarte rapid și ușor în dieta copiilor. Citricele și fructele de pădure au un conținut bogat de vitamina C, care ajută la stimularea imunității. Fructele portocalii precum caisele sau papaya sunt foarte bogate în vitamina A.

  • 25% Cereale integrale

Cerealele sunt o sursă bogată de fibre, carbohidrați și proteine. Acest grup de alimente asigură aportul de energie necesar copilului pentru a se dezvolta. Cu cât sunt mai puțin procesate, cu atât cerealele sunt mai bune. Grâul întreg, orezul brun, quinoa și alimentele produse cu acestea, cum ar fi pastele și pâinea integrală, nu cresc nivelul de zahăr din sânge.

  • 25% Proteine

Proteinele sunt componentele de bază necesare pentru creșterea și regenerarea țesuturilor. Sunt esențiale pentru crearea de noi celule și la menținerea sănătății sistemului imunitar. Pentru a-i asigura copilului tău aportul zilnic de proteine, asigură-te că în dieta sa sunt incluse alimente bogate în proteine: ouă, pește, produse lactate, carne de pasăre crescută organic.  

Evitați preparatele din carne: șuncă, crenvuști, cârnați etc.

 Abecedarul nutrienților:

  • Vitamina A. Este foarte bună pentru sănătatea ochilor și pentru întărirea sistemului imunitar. Se găsește în ouă, morcovi, pepene și piersici.
  • Complexul de vitamine B. Ajută la buna funcționare a sistemului nervos, previne bolile de sânge și anemia. Se regăsește într-o cantitate foarte mare în cerealele integrale.
  • Vitamina C. Stimulează sistemul imunitar și dezvoltarea sistemului osos. Se găsește în fructe și legume.
  • Calciul ajută la întărirea sistemului osos și a dinților. Se găsește în lactate.
  • Vitamina D. Se găsește în legumele verzi și pește și este activată la nivelul pielii de lumina soarelui. Ajută la absorbția calciului în organism.
  • Magneziul contribuie la buna funcționare a tuturor celulelor. Se regăsește în nuci, alune, migdale, semințe de floarea soarelui și brocoli.
  • Zincul are un rol important în procesul de creștere și dezvoltare a întregului organism al copiilor.

Pe lângă alegerea alimentelor potrivite și încorporarea activității fizice în viața de zi cu azi a copilului tău îl va ajuta să crească frumos și sănătos. Și sănătatea poate fi distractivă!

 

Leave a reply

 

Your email address will not be published.