De ce vitamine are nevoie copilul tau

 

Pentru o dezvoltare armonioasă a organismului, copiii au nevoie de vitamine, pe care le pot procura cu ușurință dacă li se asigură o alimentație sănătoasă, bazată doar pe produse naturale. Alimentele care nu trebuie să lipsească de la mesele copiilor sunt: laptele și produsele lactate, fructe și legume, în special cele verzi, carne, oua și cereale integrale.

 

Vitaminele sub formă de suplimente alimentare sunt recomandate tuturor copiilor, dar mai ales celor care:

–          Nu au mese bazate pe produse proaspete

–          Nu mănâncă suficient

–          Suferă de o anumită afecțiune care necesită și un alt tratament

–          Practică un sport și automat se impune mult efort fizic

–          Mănâncă alimente procesate și fast-food

–          Sunt vegetarieni

–          Consumă băuturi acidulate

 

Ce vitamine ii administrezi copilului tau?

–          Vitamina A. Contribuie la întărirea sistemului imunitar și facilitează creșterea celulară. Se regăsește în majoritatea fructelor și legumelor cu nuanță portocalie.

–          Vitaminele din gama B. Ajută la buna funcționare a sistemului nervos, previne bolile de sânge și anemia. Se regăsește într-o cantitate foarte mare în cerealele integrale.

–          Vitamina C. Facilitează dezvoltarea sistemului osos și se poate întâlni în toate fructele și legumele proaspete, dar și iaurt.

–          Vitamina D. Poate fi preluat din legumele verzi și peste. Dar se activează și la nivelul pielii, când aceasta este expusă la soare. Din acest motiv este important ca după vârsta de 3 ani, cel mic sa fie expus treptat la soare, chiar și în timpul unei simple ieșiri în parc.

–          Vitamina E. Are efect antioxidant, contribuind la întărirea rezistenței sistemului imunitar și se găsește în alune, nuci și migdale. E important ca acestea să fie consumate în stare cruda, fără a fi prăjite, pentru ca altfel își vor pierde proprietățile.

–          Magneziu. Contribuie la buna funcționare a tuturor celulelor. Se regăsește în nuci, alune, migdale, semințe de floarea soarelui și brocolli.

–          Calciu. Ajută la întărirea sistemului osos și poate fi procurat din produsele lactate.

–          Fosfor. Cu rol în funcționarea sistemului endocrin și osos, fosforul se găsește în oasele de pește. Pentru a fi consumate, e indicat să îi prepari celui mic hamsii pentru ca au oasele foarte subțiri și odată ce sunt gătite, devin moi și ușor de digerat.

–          Fier. Este util în formarea și funcționarea globulelor roșii, iar absența lui produce anemie. Poate fi întâlnit în carnea de pui, curcan și pește.

 

De ce sa tii cont cand ii oferi vitamine 

–          Administrează atent vitaminele copilului. Nu le lăsa la îndemâna acestuia astfel încât să le consume când dorește.

–          Consultă medicul înainte să alegi tipul de vitamine necesare, mai ales dacă cel mic suferă de vreo afecțiune.

–          Optează pentru vitamine masticabile, în cazul în care cel mic nu le tolerează pe cele lichide sau sub formă de pastile.

 

Leave a reply

 

Your email address will not be published.