Inflamația este o reacție a organismului de a se proteja și recupera în urma unei agresiuni. Agresiunea poate fi provocată de viruși, bacterii, paraziți sau factori fizici (frig, căldură, traumatism, iradiere, ultraviolete). De asemenea, și unele substanțe toxice pot provoca inflamații în organismul nostru, cum sunt pesticidele, ierbicidele și alte substanțe de acest gen.

Inflamația cronică este un adevărat pericol pentru sănătatea noastră, deoarece simptomele acesteia nu sunt evidente. Aceasta se desfășoară diferit de la o persoană la alta.

Inflamația cronică poate fi cauzată de: stres, fumat, surmenaj fizic sau psihic, sedentarism, consum excesiv de zahăr, uleiuri vegetale rafinate, îndulcitori artificiali, carbohidrați rafinați, consum excesiv de alcool, antibiotice, lipsa somnului.

Markerii specifici inflamației pot fi detectați în urma analizelor de sânge, unul din markerii cei mai importanți fiind proteina C-reactivă. Acești indicatori ai inflamației ajută și la prezicerea riscului de a dezvolta anumite tipuri de boli.

Pe termen lung, inflamația cronică slăbește sistemul imunitar ducând la boli cronice și alte probleme de sănătate, inclusiv cancer, astm, alergii, boli autoimune, sindrom de colon iritabil, artrită, osteoporoză.

Tratamentul bolilor inflamatorii depinde atât de cauza care a provocat boala cât și de felul inflamației (acută, subacută și cronică).

Inflamația se poate reduce prin două moduri: prin alimentație, iar apoi prin administrarea de substanțe antiinflamatorii.

Alimentația corectă este cel mai bun factor de prevenție împotriva oricărei boli.

Alimentele cu rol antiinflamator conțin substanțe nutritive ce luptă eficient împotriva durerilor fizice provocate de inflamațiile interne. Aceste alimente ar trebui să facă parte din dieta zilnică a oricărei persoane, aceasta nu doar pentru efectul antiinflamator, ci și pentru multe alte proprietăți terapeutice pe care le au pentru organism.

Cele mai eficiente antiinflamatoare naturale sunt:

–          curcuminul

–          peștele gras

–          legumele cu frunze verzi

–          nucile

–          uleiul de măsline

–          broccoli

–          semințele de chia

–          cerealele integrale

–          fructele de pădure

–          cireșele

–          ceapa

–          usturoiul

–          piperul

–          roșiile

–          sfecla roșie

–          ghimbirul.

 

Pentru a funcționa corect, organismul uman trebuie să fie hidratat în permanență. Apa este cel mai important lichid ce ajută organismul în lupta cu inflamațiile. De asemenea, efecte foarte bune au și sucurile naturale de fructe și legume proaspete.

Un alt aspect important în reducerea inflamațiilor este reprezentat de practicarea cu regularitate a exercițiilor fizice. Aproape orice tip de mișcare contribuie la reducerea markerilor specifici inflamației.

Inflanat Curcumin95 de la Herbagetica are o formulă unică, intensă cu 6 extracte standardizate din cele mai recunoscute plante pentru acţiunea lor antiinflamatoare, antioxidantă, antibacteriană şi antivirală.

http://herbagetica.ro/inflanat-curcumin95.html

Ai grijă de sănătatea ta, e darul cel mai de preț!

 

 

 

 

 

Leave a reply

 

Your email address will not be published.