Fiecare culoare din fructe și legume reprezintă un alt tip de nutrient benefic pentru sănătatea noastră. Consumând o serie de alimente colorate, îi oferi corpului tău nutrienții esențiali de care are nevoie.

Așadar, este foarte important să combinăm cât mai eficient culorile alimentelor pe care le punem în farfurie atât pentru ochi cât și pentru sănătate. Altfel spus, să cunoaștem și să stăpânim curcubeul din farfurie.

De exemplu, fructele şi legumele viu colorate conţin cei mai mulţi antioxi­danţi, care ne protejează de efectele negative ale ra­dicalilor liberi.

Îți prezentăm mai jos informațiile nutriționale pe care e bine să le știi atunci când alegi paleta cromatică a meniului tău.

1. Roșu pentru fitochimicale

Fructele și legumele roșii conțin fitochimicale, inclusiv licopen și antocianine, pigmenți responsabili de culoarea vibrantă. Licopenul este un puternic antioxidant, cu ajutorul căruia putem sfida trecerea anilor, păstrându-ne aspectul tânăr pentru cât mai mult timp. Mai mult, prepararea legumelor care conţin licopen creşte nivelul asimilării acestuia de către organism.

Un consum regulat de fructe și legume roșii, precum: zmeură, ardei roșu, căpșuni, pepeni, rodie, etc., poate avea următoarele beneficii asupra sănătății:

  • protejează împotriva cancerului
  • scade riscul de diabet
  • îmbunătățește aspectul pielii
  • scade riscul de a face atac de cord
  • energizează
  • detoxifică organismul

2. Portocaliu și galben pentru carotenoide

Majoritatea alimentelor galbene și portocalii sunt foarte bogate în carotenoide, pigment vegetal responsabil pentru culoarea acestora.

Beneficiile consumului de fructe și legume galbene și portocalii sunt:

  • protejează pielea împotriva poluării și a razelor UV
  • îmbunătățește sistemul imunitar
  • protejează vederea și susține sănătatea ochilor
  • protejează împotriva cancerului
  • reduce riscul bolilor de inimă
  • susține sănătatea articulațiilor

3. Verde pentru antioxidanți

Clorofila, prezentă în toate plantele verzi are puternice proprietăți anticancerigene și de detoxifiere.

Principalele beneficii ale consumului de fructe și legume verzi sunt:

  • oferă organismului energie și vitalitate
  • detoxifică organismul
  • îmbunătățește sistemul imunitar
  • activează enzimele digestive
  • îmbunătățește circulația sângelui

4. Albastru și mov pentru resveratrol

Fructele și legumele albaste și mov sunt cele mai bogate în antioxidanți și substanțe nutritive. Marele beneficiu pe care îl au este conținutul foarte mare de resveratrol, un antioxidant cu puternice proprietăți antiîmbătrânire.

Principalele beneficii ale consumului de fructe și legume albastre și mov sunt:

  • reduce riscul de a dezvolta Alzheimer
  • îmbunătățește memoria
  • ptotejează celulele împotriva distrugerilor oxidative
  • luptă împotriva inflamațiilor
  • revitalizează organismul
  • menține aspectul tânăr al pielii
  • susține longevitatea organismului

5. Alb pentru sănătatea generală a organismului

Păstârnacul, ciupercile, guliile, ceapa, usturoiul fac parte din categoria legumelor albe și au puternice proprietăți antiinflamatoare, iar unele dintre ele (ceapa, usturoiul) grăbesc vindecarea infecțiilor, pentru că sunt adevărate antibiotice naturale.

Alte beneficii importante ale acestora sunt:

  • mențin oasele puternice
  • protejează împotriva cancerului
  • scade colesterolul
  • reduce inflamația
  • reglează hormonii

Descoperă și gama de vitamine și minerale organice de la Herbagetica

 

 

Leave a reply

 

Your email address will not be published.