Pfoa…uite cât e ceasul! Imediat se termină programul de muncă și am impresia că nu am făcut tot ce mi-am propus. Am alergat toată ziua ca o găină cu capul tăiat, abia am reușit să mănânc ceva, iar acasă mă așteaptă haine necălcate, lista de cumpărături, copii cu chef de joacă și soțul care vrea să ieșim la cină cu șeful lui. Oare nu se mai termină ziua de azi?” – cât de familiar ți se pare acest scenariu? Dar, cât de des ți se întâmplă? Poate mult prea des.

Disponibilitatea permanentă, munca în exces, efortul de a îndeplini mai multe sarcini o dată și dieta necorespunzătoare sunt principalii factori care generează stres. Datorită lor au loc dezechilibre în organism, și se declanșează un întreg efect domino cu multiple simptome:

  • Depresie
  • Dereglarea ciclului menstrual
  • Scăderea libidoului
  • Creșteri în greutate
  • Insomnie
  • Căderea părului
  • Acnee
  • Probleme digestive

Principalul efect al stresului permanent este dezechilibrul hormonal. Din construcție, corpul tău este deja echipat cu o serie de hormoni care îl ajută să facă față stresului și să își revină după perioade solicitante.

Cortizolul este cel care îți sare în „ajutor” în momentul în care corpul tău este suprasolicitat și te ajută să faci față stresului iminent. Dar, dacă este secretat în continuu se instaurează excesul de cortizol care îți crează o stare de agitație, irascibilitate și probleme de somn.

Hormonul „fericirii” este serotonina îți asigură starea de bine general și un somn odihnitor. Obezitatea, sindromul premenstrual, migrenele, depresia, anxietatea și insomnia au fost asociate cu un nivel redus al serotoninei.

Cum combatem stresul?

  1. Evaluează! Încearcă să identifici și să elimini factorii de stres din viața ta, să îți optimizezi nutriția, să faci sport și să îți antrenezi mintea să gândească diferit.
  2. Crește aportul de Vitamina C și complexul B. Stresul continuu duce la epuizarea acestor micro nutrienţi. Vitamina C ajută la reducerea nivelului de cortizol, iar complexul B stimulează creșterea nivelului de serotonină.
  3. O ceașcă de cafea mai puțin. Cofeina este cea mai populară substanță psiho activă din lume. Determină creșterea nivelului de cortizol și generează o hiperactivitate a creierului.
  4. Nu uita de magneziu! Este deseori considerat remediu natural împotriva stresului având efecte puternice de relaxare. Deficitul de magneziu se poate traduce prin anxietate, atacuri de panică, moral scăzut și dificultăți de concentrare.
  5. Exersează iertarea. Resentimentele acumulate, cresc nivelul de cortizol. S-a demonstrat că exersarea capacității de a ierta reduce stresul și furia.

Armele Herbagetica împotriva stresului:

 

Rhodiola 3/1 Zen Forte

Studiile efectuate de-a lungul anilor, au demonstrat că adaptarea la stres a organismelor tratate cu Rhodiola, se bazează pe nivelul crescut al unor neurotransmiţători ai creierului, cum ar fi: serotonină și dopamină. Extractul standardizat în salidrozide 1% conține o serie de reactivi chimici care cresc capacitatea organismului de a se adapta la stresul metabolic, precum și la stresul psihic.

 

 

 

5-HTP 100 ZenForte

Griffonia Simplicifolia este o plantă foarte bogată în 5-hidroxitriptofan (5-HTP), o moleculă convertită de organismul uman în serotonină. Griffonia este un adaptogen, precursor și intermediar metabolic în biosinteza neurotransmițătorilor serotonină și melatonină. Administrarea griffoniei crește nivelul de serotonină din creier, adică a “hormonului fericirii”.

 

 

 

 

Maca 0,6/4:1 ZenForte

Este produsul care vine în ajutorul echilibrului hormonal în organism datorită formulei sale dublu standardizate: extract Maca 4:1 și extract din Maca standardizat 0,6 % în glucosinolate. Este un produs destinat atât femeilor cât și bărbaților datorită multiplelor beneficii pe care le aduce, contribuind la echilibrarea sistemului endocrin: crescând libidoul atât la bărbați cât și la femei și stimulând organele genitale.

 

Leave a reply

 

Your email address will not be published.