Conopida este un membru al familiei de legume crucifere, deseori umbrită de către vărul său verde, broccoli. Aceasta este o legumă care merită o atenție specială în dieta ta, deoarece conține o gamă impresionantă de substanțe nutritive, inclusiv vitamine, minerale, antioxidanți și alte fitochimicale. Ceea ce este minunat în cazul conopidei este versatilitatea sa extremă, deoarece o poți consuma atât crudă, adaugată în salate, cât și gătită. Conopida poate fi, de asemenea, substituent pentru anumite alimente, ca de exemplu, poți face alutatul de pizza din ea, evitând astfel, câteva calorii în plus. Studiile au arătat că sulforafanul, un compus cu sulf din componența conopidei, poate distruge celule stem canceroase.

Celulele stem sunt cele care au abilitatea de a se multiplica la nesfârșit, putându-se diferenția și crea orice țesut sau organ din corpul uman. Sunt cele care construiesc diferitele organe încă dinainte de naștere (celulele stem embrionare), dar și cele care asigură ulterior creșterea și regenerarea organismului (celulele stem adulte). Regenerarea celulară a organismului susţine refacerea ţesuturilor afectate, inhibă dezvoltarea celulelor canceroase şi previne formarea şi extinderea tumorilor.

Datorită efectelor sale benefice asupra numeroaselor aspecte ale sănătății, conopida poate fi ușor descrisă ca o ”super-food”. Câteva dintre cele mai impresionante beneficii le vom prezenta în continuare:

1. Luptă împotriva cancerului

Conopida este foarte bună pentru tratarea unor tipuri de cancer, precum cancerul de sân, de colon, de prostată sau ovarian. Conopida oferă un suport special de nutrienți pentru mai multe părți ale corpului, care sunt strâns legate de prevenirea cancerului. Aceasta are în compoziția sa anumite elemente, care ajută la rezistența împotriva cancerului și poate elimina enzimele de cancer. Studiile au arătat că sulforafanul, un compus cu sulf din componența conopidei, poate distruge celule stem canceroase.

De exemplu, cercetările au arătat că a combina conopida cu turmericul (de fapt, a curcuminei – compusul activ din turmeric), poate ajuta la prevenirea și tratarea cancerului de prostată.Un alt studiu a constatat că sulforafanul inhibă creșterea celulelor de cancer de sân, ceea ce duce la moartea acestor celule.

2. Stimulează sănătatea inimii

Sulforafanul din conopidă (și din alte legume crucifere) are proprietatea de a îmbunătăți significant presiunea sângelui și funcția renală. Oamenii de știință consideră că beneficiile sulforafanului sunt legate de îmbunătățirea ADN-ului, care este esențial pentru funcționarea celulară normală, în special în căptușeala interioară ușor deteriorată a arterelor, cunoscută sub numele de endoteliu.

3. Proprietăți antiinflamatorii

Omul are nevoie de un anumit nivel de inflamație în corp, pentru a se menține sănătos. Cu toate acestea, este posibil și din ce în ce mai comun, ca inflamațiile să depășească limita normală. În cazul în care sistemul imunitar declanșează din greșeală un stimul inflamator, atunci când nu e nicio amenințare prezentă, aceasta poate duce la pagube semnificative legate de inflamația corpului. Acest factor este strâns legat de cancer și alte boli, în funcție de care organe sunt afectate de inflamație.

Conopida conține o mulțime de nutrienți antiinflamatorii care ajută la menținerea inflamației sub control. Pe lângă acestea, conopida are compuși care acționează la nivel genetic, care ajută la prevenirea stimulilor inflamatorii.

4. Bogată în vitamine și minerale

Consumul regulat de conopidă este un mod simplu de a obține substanțele nutritive necesare corpului vostru. De exemplu, o porție de conopidă conține 77% din valoarea zilnică recomandată de vitamina C. Este, de asemenea, o sursă bună de vitamina K, proteine​​, tiamină, riboflavină, niacină, magneziu, fosfor, fibre, vitamina B6, acid folic, potasiu și mangan.

5. Stimulează sănătatea creierului

Conopida este o sursă bună de colină, o vitamină B cunoscută pentru rolul său în dezvoltarea creierului. Consumul de colină în timpul sarcinii a supraîncărcat activitatea creierului animalelor în uter, indicând faptul că acesta poate stimula funcția cognitivă, îmbunătățind memoria. Această legumă poate diminua pierderea memoriei datorată vârstei și vulnerabilitatea creierului la toxinele din timpul copilăriei, asigurând protecția pentru mai departe în viață.

6. Suport pentru detoxifiere

Conopida ajută la capacitatea organismului de a se detoxifia în mai multe moduri. Ea conține antioxidanți care sprijină faza 1 de detoxifiere, pe lângă nutrienți cu un conținut ridicat de sulf, ce ajută la activitățile de detoxifiere din faza 2.

7.  Beneficii digestive

Conopida este o sursă importantă de fibre alimentare pentru sănătatea digestivă. Dar asta nu e tot. S-a dovedit că un compus al acestei legume poate ajuta la protejarea mucoasei stomacului, prevenind o suprainfecție bacteriană a virusului Helicobacter pylori în stomac sau stagnarea acesteia pe pereții stomacului.

8.  Conține antioxidanți și fitonutrienți

Consumul de conopidă este ca și câștigul la loteria antioxidanților și fitonutrienților. Aceasta conține vitamina C, betacaroten, acid cinamic și multe altele. Antioxidanții reprezintă metoda naturii de a asigura celulelor tale protecția adecvată împotriva speciilor de oxigen reactiv. Atâta timp cât deții acești micronutrienți importanți, corpul tău va fi capabil să reziste îmbătrânirii cauzate de expunerea zilnică la poluanți, stres și altele.

Dacă nu sunteți un mare fan al conopidei, atunci vă arătăm în tabelul de mai jos, alte câteva legume din familia cruciferelor, care au cam aceleași proprietăți, precum ale conopidei:

 

Broccoli Napi
Varză de Bruxelles
Varză
Bok choy Varză chinezească
Arugula
Ridichi
Hrean
Măcriș Gulie Wasabi

 

 

Leave a reply

 

Your email address will not be published.