Încă din cele mai vechi timpuri, podoaba capilară era considerată un aspect esențial al frumuseții feminine și un indicator al nivelului de energie vitală și al sănătății femeii.

Un aport corespunzător de vitamine, nutrienți și oligoelemente influențează semnificativ sănătatea și frumusețea firului de păr.

Îți prezentăm mai jos 5 vitamine care au grijă de sănătatea și frumusețea părului tău.

1. Vitamina A

Vitamina A este considerată una dintre cele mai importante vitamine pentru păr, deoarece ajută la hidratarea scalpului și a firelor de păr prin producerea cantității optime de sebum.

Totodată, vitamina A este un antioxidant cu rol de combatere a radicalilor liberi, întărește rădăcina, astfel că părul tău va crește mai repede și va fi mult mai rezistent.

Cele mai importante surse de vitamina A sunt:

  • morcovii
  • spanacul
  • ouăle
  • portocalele
  • ardeii
  • cartofii dulci

2. Vitamina B

Complexul de vitamine B ajută la prevenirea infecțiilor bacteriene sau fungice ale părului.

Cel mai important rol îl are vitamina B7, cunoscută și sub denumirea de biotină, care acționează la nivelul rădăcinii, întărind-o și oprind în acest fel căderea părului.

De asemenea, vitaminele B3 și B5 stimulează creșterea și regenerarea părului, iar vitamina B9 sau acidul folic încetinește procesul de albire și conferă strălucire firului de păr.

Cele mai importante surse de vitamine din complexul B sunt:

  • ouăle
  • algele
  • nucile
  • bananele
  • avocado
  • ciupercile
  • cerealele

3. Vitamina C

Vitamina C este un puternic antioxidant, ce neutralizează radicalii liberi din corp și dă părului o strălucire aparte. De asemenea, combate fragilitatea părului și îl face mai puternic.

Lipsa acestei vitamine poate duce la despicarea vârfurilor și uscarea părului.

Cele mai importante surse de vitamina C sunt:

  • pătrunjelul
  • ardeiul gras
  • citricele
  • măceșele
  • kiwi

4. Vitamina E

Vitamina E îmbunătățește circulația sângelui prin creșterea absorbției de oxigen și ține la distanță afecțiunile scalpului.

Mai mult, hrănește în profunzime firele de păr, le repară pe cele degradate și ajută la regenerarea lor, îmbunătățind ritmul de creștere.

Cele mai importante surse de vitamina E sunt:

  • nucile
  • soia
  • semințele de in, susan
  • avocado
  • migdalele

5. Vitamina D

Vitamina D ajută la creșterea firului de păr și la îmbunătățirea elasticității acestuia.

Cele mai importante surse de vitamina D sunt:

  • peștele
  • produsele lactate
  • ciupercile
  • ouăle

De asemenea, expunerea la soare timp de câteva minute pe zi ajută organismul să producă această vitamină.

Descoperă întreaga gamă de vitamine și minerale de la Herbagetica

 

 

 

Leave a reply

 

Your email address will not be published.