Cine n-ar vrea să combată o dispoziție proastă cu ajutorul unor super alimente? Studiile au demonstrat că asemenea alimente au abilitatea de a-ți îmbunătăți starea de spirit, datorită componentelor prezente în ele. De asemenea, au abilitatea de a reduce stresul, anxietatea și de a lupta împotriva depresiei.

Mai jos, îți prezentăm 10 alimente capabile să-ți crească instant buna dispoziție.

1. Ciocolata

happy-woman-taking-bite-of-chocolate-bar_y4f5qu

Cu toții știm că ciocolata e un bust de energie și fericire pentru toate vârstele. Pentru persoanele foarte stresate, consumul constant de ciocolată neagră pe o perioadă de două săptămâni, reduce hormonii stresului, incluzând cortizolul. Acest lucru se datorează antioxidanților pe care îi conține ciocolata neagră.

2. Nucile

nuts-301979

Nucile sunt alimente cu un conținut bogat în grăsimi esențiale, despre care se știe că au un efect benefic asupra sănătății organismului. 10 nuci pe zi ajută la optimizarea compoziției peretelui celular, la reglarea colesterolului, crescând astfel circulația fluxului sanguin în organism.

3. Ouăle

 

 

 

croppedimage960550-Easy-Boiled-Egg

Acest aliment are un conținut bogat în substanțe nutritive, în special colina, un nutrient foarte valoros pentru organism. S-a dovedit că acest nutrient are numeroase funcții vitale pentru organism, inclusiv funcționarea optimă a membranei celulare și a neurotransmisiei.

Un consum moderat de ouă crește semnificativ buna dispoziție și te ajută să fii mai relaxat și mai fericit.

4. Somonul sălbatic

Somonul sălbatic este una dintre cele mai bogate surse de acizi grași polinesaturați. O porție de 200 de grame de somon sălbatic îți poate furniza necesarul zilnic de acizi grași. Aceste grăsimi esențiale au un rol foarte puternic în îmbunătățirea abilității celulelor de a folosi hormonii esențiali, în special a celor ce îmbunătățesc starea de bine.

5. Cerealele integrale

Starea ta de bine depinde mult de nivelul de glucoză din organism. Alegând carbohidrați cu un indice glicemic scăzut poate contribui la reglarea glicemiei și implicit la menținerea nivelului de energie și a stării de bine.

6. Curcumin

Turmeric roots with turmeric powder on wooden background

Studii recente au demonstrat efectul antidepresiv al curcuminului în detrimentul antidepresivelor de sinteză, care pot avea o serie de efecte secundare. Acesta poate fi consumat ca și condiment adăugat în mâncare sau sub formă de capsule, unde are o concentrație și un grad de absorbție mult mai mare.

Gradul mare de eficiență al extractului de curcumin contra depresiei funcţionează prin: creşterea serotoninei, a nivelurilor de dopamină şi inhibarea inflamaţiei.

http://herbagetica.ro/curcumin95-c3complex-60cps.html

7. Leguminoasele

legumi3

Leguminoasele precum fasolea, lintea, soia conțin carbohidrați care se digeră ușor, contribuind în acest fel la o îmbunătățire a stării de spirit. Acest lucru se datorează și faptului că aceste boabe contribuie la eliberarea de endorfine în organism.

8. Cafeaua

Coffee in bed

Majoritatea dintre noi își încep ziua cu o cană de cafea. O cantitate moderată de cafea pe zi are efect energizant și stimulant pentru organism.

9. Ceaiul verde

Green-tea-extract-supplements-may-improve-lipid-levels-for-women_strict_xxl

Ceaiul verde are o sumedenie de beneficii asupra organismului. Cu un conținut bogat de vitamine și minerale, acesta crește puterea de concentrare și te menține în formă toată ziua.

10. Algele

chlorella-759x500

Datorită conținutului bogat de clorofilă, acestea contribuie la purificarea sângelui și a țesuturilor, oferind și o mai bună oxigenare a organismului. De asemenea, previne deficitul de vitamine și minerale în timpul dietelor.

Algele au o contribuție semnificativă și în ceea ce privește creșterea rezistenței organismului față de stresul psihic, fizic și oxidativ.

http://herbagetica.ro/afa-complex-promo.html

Tu cum îți menții starea de bine?

 

 

Leave a reply

 

Your email address will not be published.