Starea de balonare reprezintă o adevărată sursă de disconfort și o problemă stânjenitoare în același timp. Balonarea este cauzată de acumularea excesivă de gaze în intestine.

Pentru a depăși această problemă, trebuie făcute niște schimbări în ceea ce privește stilul de viață și alimentația. Este recomandat să limităm consumul acelor alimente care stimulează producția excesivă de gaze în intestine, cum ar fi varza sau ceapa crudă, fasolea, alimentele bogate în grăsimi, alcoolul, zahărul sau înlocuitori ai acestuia, băuturile carbogazoase, etc. De asemenea, trebuie evitate mâncărurile condimentate și prăjite.

Îți recomandăm 10 alimente care combat balonarea și eliberează intestinele de gaze.

1. Consumă cât mai multe fibre

Fibrele ajută la menținerea greutății corporale, îți dau senzația de sațietate pentru mai mult timp, și dacă sunt consumate corect reduc starea de balonare. Fibrele ajută mult digestia și totodată contribuie la curățarea colonului de reziduuri.

Cerealele integrale, legumele și fructele sunt surse importante de fibre. Quinoa și fulgii de ovăz sunt două dintre cele mai importante cereale ce combat balonarea.

quinoa

2. Apa

Un consum de minim 2 litri de apă plată pe zi contribuie la eliminarea excesului de sedimente din organism. Mai mult, consumul de fibre nu are nici un efect aupra balonării dacă nu este însoțit și de un consum suficient de apă.

apa

3. Căpșunii

Căpșunii ajută digestia și combat balonarea. Aceștia au un conținut bogat de antioxidanți, contribuind în acest fel și la creșterea imunității.

Căpșunii pot fi consumați alături de fulgi de ovăz dimineața la micul dejun sau ca o gustare după-masa. Consumul acestora, precum și al altor fructe trebuie făcut cu moderație, deoarece sunt și o sursă de zahăr, iar când sunt consumate în exces provoacă balonare.

capsuni4. Bananele

Bananele conțin foarte mult potasiu, care ajută la reglarea nivelului de sodiu din organism. Un nivel prea ridicat de sodiu înseamnă o retenție de lichide în organsim. Alte alimente bogate în potasiu sunt: portocalele, avocado, morcovii, etc.

banane

5. Iaurtul

Consumând iaurt, care este foarte bogat îm probiotice, organismul beneficiază de bacterii bune, care mențin echilibrul florei intestinale.

iaurt

 6Pepenele roșu

Pepenele roșu conține multă apă, ceea ce-l face un bun diuretic și un reglator al florei intestinale.

De asemenea, are un conținut bogat de nutrienți, ce contribuie la îmbunătățirea sistemului imunitar.

pepene-rosu

7. Ananasul

La fel ca și în cazul pepenelui, ananasul conține multă apă, fapt ce combate retenția de lichide în organism. Conține și multe enzime, care susțin digestia.

Datorită conținutului bogat de zahăr, ananasul poate fi consumat și ca o gustare înaintea unui antrenament sportiv.

ananas

8Spanacul

Pe lângă conținutul bogat de fibre, spanacul este renumit și pentru multitudinea de nutrienți, care susțin sănătatea întregului organism.

spanac

9. Ceaiul de ghimbir

Acest ceai susține digestia și chiar tratează o serie de afecțiuni digestive. Ghimbirul este un diuretic natural și un antioxidant puternic.

ghimbir

10. Sparanghelul

Datorită conținutului bogat de apă, sparanghelul este un bun diuretic. Totodată susține sănătatea intestinelor, precum și creșterea numărului de bacterii bune din intestine.

sparanghel

 

 

 

 

Leave a reply

 

Your email address will not be published.